Tarih | Seçenekler | Müsaitlik | İki Kişilik Odada Kişi Başı | Tek Kişi | Ek Yatak | 1. Çocuk | 2. Çocuk | 26.01.2025 | İç Kabin | Müsait | 1.122,00 € | 1.496,00 € | - | - | - | Dış Kabin | Müsait | 1.272,00 € | 1.696,00 € | - | - | - | Balkonlu Kabin | Müsait | 1.647,00 € | 2.196,00 € | - | - | - |
* Türk Hava Yolları ile İstanbul – Barcelona arası ekonomi sınıfı uçak bileti
* Havalimanı ve liman vergileri (590 €)
* Havalimanı-liman-havalimanı arasındaki tüm transferler
* 5 Yıldızlı Celebrity Infinity gemimizde 6 gece 7 gün tam pansiyon (tüm yiyecekler dahil-Specialty Restaurant giriş ücretleri hariç ) konaklama
* Gemide düzenlenen animasyon ve aktiviteler
* Türkçe Rehberlik Hizmetleri (Grup kişi sayısı 20’yi aştığı takdirde)
*Limanlarda düzenlenen ekstra geziler
*Schengen Vizesi (Çok girişli)
*Yurtdışı çıkış harcı
*Kişisel Harcamalar
* Seyahat, sağlık ve iptal sigortası (70 Yaş altı
60 € , 70 yaş üstü sürprim uygulanır)
* Bahşişler (kişi başı 130 €)
SATIŞ SÖZLEŞMESİ
I- ÖDEMELER
A) Kayıt anında rezervasyon bedelinin ödenmesi gerekmektedir.
II- İPTAL
1) Acente, gerekli tüm özeni göstermiş olmasına rağmen gezinin başlamasına veya devamına engel teşkil eden gerekli yolcu sayısı kadar kesin kaydın oluşmaması ve/veya olumsuz hava koşulları, yol engeli, grev, terör, sis, savaş, savaş ihtimali, öngörülemez teknik hususlar ve tüm mücbir sebeplerden dolayı geziyi iptal veya tehir edebilir. Bu durumda tüketicinin tazminat hakkı yoktur.
2) A)Tüketici, hizmetin başlamasına 35 gün kalaya kadar iptal talep ettiğinde ödediği bedelin tamamı kendisine iade edilir.
B)Tüketici, hizmetin başlamasından 34 gün evvel sözleşmeyi iptal etmesi halinde gezi bedelinin %100' ü olan tamamını acenteye ödemeyi kabul ve taahhüt eder. Tüketici tarafından yapılan tarih değişiklikleri iptal hükmündedir.
C)Gemi turları iptal ve iade işlemlerinde seyahat edilen gemi firmasının iptal ve iade şartları geçerlidir. Buna göre; Gemi seyahatlerinde rezervasyon konfirmesini takiben, seyahate 77 güne kadar yapılan iptallerde; rezervasyon başı 100 Euro hizmet bedeli, 76 - 60 gün arası iptallerde rezervasyon tutarının % 60 i, 59 - 45 gün kala % 80 ' ı, 44 - 31 gün kala % 100 iptal cezası uygulanacaktır. Uçaklı paketlerde, kesilmiş olan uçak biletinin statüsüne göre hava yolu iptal şartları geçerli olacaktır.
D)Tüketicinin, kendisi veya 1. derece akrabalarının 10 günlük mutat iştigaline engel olan rahatsızlıkları veya ölümlerini tam teşekküllü devlet hastanesinden alınacak resmi kurul raporu ile hizmetin başlamasından önce yazılı ibrazı, iptal/devir maddelerinin istisnasıdır.
3)Tüketicinin başlangıcını kaçırdığı hizmete iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda; acente tüketici adına yapılmış tüm rezervasyon ve hizmetleri 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir ücret iadesi yapılamaz.
4)Acente gerekli gördüğü durumlarda tüketiciye bildirmek kaydı ile ilan ettiği veya kayıt aldığı turları gezinin başlamasından evvel kısmen veya tamamen iptal edebilir. Aynı süre içinde, gezi kapsamındaki otel isimlerini, ulaşım araçları ile bunların hareket yerlerinin, programda belirtilmiş ve gezilecek yer olarak gösterilmiş yerlerin ziyaret aralarını değiştirebilir. Tüketici bu değişiklik ve iptalleri kabul etmediğinde, rezervasyonu iptal, ödediği bedeli iade alma hakkına sahiptir.
6)Uçak ulaşımı iptal ve değişikliklerinde hava yolu koşulları geçerlidir. Promosyon biletlerde iptal ve değişiklik yapılmaz. Promosyon biletler otel rezervasyonu ile birlikte geçerlidir. Otel rezervasyon iptalinde toplam ödeme tutarından uçak biletinin tamamı tahsil edilir.
7)Misafirlerin, yurt içi uçuşlarında, uçuştan en az 1,5 saat önce, yurtdışı uçuşlarında ise uçuştan en az 1,5 saat önce hava alanında olmaları gerekmektedir. Yurt içi uçuşlarda kimlik, yurtdışı uçuşlarda pasaport ibrazı zorunludur (Bu belgeler üzerinde belirtilen isimlere göre işlem yapılır). Uçuşlarda Ehliyet kimlik yerine geçmemektedir.
III-GENEL HÜKÜMLER
1)Bagaj ve içeriği ile ilgili her türlü sorumluluk sahibine aittir. Tüketici seyahat edeceği aracı ve konaklayacağı tesisin tabi olduğu yasa ve teemmüllere uymakla mükelleftir.
2)Sağlayıcının ağır kusurundan kaynaklanan bagaj kaybı veya hasarı durumlarında; tüketicinin sağlayıcıya kayıp veya hasar TUTANAĞI düzenlettirmesi halinde, bagajın içinde bulunan eşyaların maddi ve manevi değeri ile sair vasıf ve özellikleri gözetilmeksizin, gezinin toplam bedeli içinde ulaşıma isabet eden kısmının 1/2'si, kaybolan eşya ve valizin maddi ve manevi tazminatı olarak, acente tarafından eşya sahibi tüketiciye ödenir. Acente, kendisine yazılı olarak kıymetleri ile birlikte deklare edilerek alınmış eşyanın her türlü kaybından, hasarından ve çalınmasından, en çok gezinin ulaşım bedeli kadar sorumludur.
3)Satın alınan hizmete VİZE İŞLEMLERİ ve HİZMETLERİ dahil değildir. Talep edildiği takdirde vize işlemleri için acente misafirlerine başvuru işlemleri için ücreti dahilinde yardımcı olabilir. Acentenin aracı olduğu vize işlemlerinde muhattaplar direkt yolcu ve konsolosluk olduğundan, oluşabilecek problemlerden acente sorumlu değildir.
4)Acente, hizmetin başlamasından sonra meydana gelen mücbir hal, tüketicinin sorumlu olduğu hal ve 3.kişilerin şahsi sorumluluklarından kaynaklanan haller dışındaki sebeplerden sorumludur. Acente sorumluluğu dahilindeki hallerde, tüketici aleyhine olan değişiklikleri TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri uyarınca tüketiciye bedel veya hizmet iadesi şeklinde tazmin edebileceği gibi, aynı zamanda, fiyata dahil olmayan ve gezi esnasında tüketiciye verilen ek ve /veya alternatif düzenlemeler ile de telafi yoluna gidebilir. Ek veya ikame hizmetleri tüketici tarafından alınıp kullanılması, bedel iadesi ve tazminat hakkını ortadan kaldırır.
5)Tüketici, rehber, tesis, acente ve ulaşım aracı yetkililerinin satın alınan hizmetle bildirdiği kurallara uyacağını; 3.kişilerin can, mal ve huzuruna saygı duyacağını aksi takdirde hizmeti haklı nedenle alamayacağını ve iade hakkının bulunmadığını kabul eder.
6)Tüketici, ifa edilen hizmetin kusurlu olduğundan bahisle terk etmesi halinde, turu terk ettiği Acente Yetkilisine ve konakladığı otele sebepleri ile birlikte yazılı olarak bildirmek zorundadır. Aksi halde tüketici turu terk etmiş sayılmaz ve hizmeti alıp kullanmış addolunur.
7)Tüketicinin şikayetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak Acente ‘ye bildirmesi iyi niyetli tüketicinin iş birliği yapma ve özenli davranma borcudur.
8)Sözleşmede imzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu hizmete katılan tüketici(ler) de kendi adlarına kayıt yaptırmakla görevlendirdikleri tüketici(ler) nin bu sözleşmeyi okuyup imzalaması ile sözleşme hükümlerini kabul ve taahhüt etmiş sayılırlar. Acentenin sözleşmede imzası bulunan tüketici(ler) ye ödemiş olduğu fazla miktar ya da hizmet bedelinin tahsili için rücu hakkı saklıdır.
9)1618 SY. Yasanın 12. maddesi uyarınca; paket tur hizmeti satın aldığı takdirde paket turun eksik yada hiç verilmemesi halleri sigorta ile teminat altına alınmıştır. Teminat kapsamı paket tur bedeli kadardır.
GENEL ŞARTLAR
1- Genel Şartlar tur programının ayrılmaz bir parçasıdır ve tur programından bağımsız düşünülemez.
2- Gezi için yeterli katılım sağlanamadığı takdirde; tatilsa gezi hareket tarihinden 23 gün öncesine kadar turu iptal edebilir. Böyle bir durumda iptal bilgisi misafire iletilir. Tur bedelinin tamamı misafire iade edilir. Tur dışında satın alınan ilave hizmetlerin iadesinde; tatilsa’ dan alınmış olan iç hat bağlantı uçuşu da misafire iade edilir, vize hizmeti, seyahat sağlık sigortası kullanılarak misafir adına vize başvurusu yapılmış ise bu hizmetler kullanılmış olacağından misafire iadesi yapılamaz, vize başvurusu yapılmamışsa vize ve seyahat sağlık sigortası da iptal edilerek ücret iadesi yapılır. Misafir iç hat bağlantı uçuşunu tatilsa’dan bağımsız farklı bir ürün sağlayıcıdan aldıysa, gezinin tatilsa tarafından iptal edilmesi durumunda tatilsa’dan herhangi bir ücret iadesi talep edemez. Turun iptalinden dolayı oluşabilecek maddi ve manevi kayıpları misafir turu satın aldığında peşinen kabul eder, tatilsa sorumlu tutulamaz.
3- Gezi için yeterli katılım sağlanamadığı takdirde tatilsa iyi niyet göstererek turu iptal etmeme hakkında sahiptir. Bu durumda turun misafir için münferiden sağlanması söz konusu olacağından pakete dahil rehberlik hizmeti sadece yurtdışı gidiş-dönüş alan transferini kapsayacaktır.
İptal ve değişiklik
4- Misafirlerimizin tur çıkış tarihinden 32 gün öncesine kadar tatilsa’a yazılı olarak bildirmek koşulu ile cezasız iptal hakkı vardır. Gezi başlangıç tarihine 33 günden az kalması durumunda tur ücretinin %45’ si tutarında ceza ödeyerek, gezi başlangıç tarihine 17 gün ve daha az kalması durumunda tur ücretinin tamamını ceza bedeli ödeyerek iptal yapabilir. İptal talep edilmesi durumunda, iç hat bağlantı, vize hizmeti, seyahat sağlık sigortası gibi ilave alınan hizmetlerin iptal iade şartları iptal talep edilen süreye göre değişkenlik gösterebileceği için iadesi konusunda önden bilgi sorulması gerekmektedir. Tatilsa ilave hizmetlerin iptal iadesi için herhangi bir taahhütte bulunamaz.
Rehberlik Hizmetleri ve Ekstra Turlar
5- Ekstra turlar, en az 20 kişi katılım şartı ile düzenlenmektedir. Yeterli sayı sağlanamadığı takdirde geziler yapılamamakta veya ekstra gezi fiyatları ve içerikleri değişiklik gösterebilir. Ayrıca turların günleri ve saatleri, gidilecek yerlerdeki müze, ören yerlerinin açık/kapalı olma durumlarına ve hava şartlarına göre rehber tarafından değiştirilebilir. Ekstra turlar sırasında misafirlerimize farklı rehber eşlik edebilir.
6- Ekstra turlar için tahsis edilen araçlar, bu ekstra turu satın alan misafirlerin kullanımı içindir.
7- Tur paketine dahil olan panoramik şehir turları, şehirlerin genel tanıtımı için düzenlenen ve araç içinden rehber anlatımıyla panoramik olarak yapılan müze, ören yeri girişlerini içermeyen en fazla 2-3 saatlik turlardır. Panoramik turlar, programda belirtilen diğer turlar da dahil olmak üzere, tura denk gelen gün ve saatte yerel otoriteler tarafından gezilmesine, girilmesine izin verilmeyen veya herhangi bir etkinlik nedeniyle kapalı yollar sebebiyle gerçekleşmediği takdirde, keza hava şartları nedeniyle turun yapılması imkânsız hale geldiği durumlarda bahse konu turların yapılamamasından tatilsa sorumlu değildir. Bazı turlar kapalı yollar veya araç girişine izin verilmeyen noktalarda imkanlar dahilinde toplu taşıma veya yaya olarak yapılabilir.
8- Rehberimiz, turlarımızın içeriğine bağlı kalarak, katılımcı sayısına, müze ve ören yerinin kapalı olma durumuna göre şehir turu ve/veya ekstra turların günlerinde değişiklik yapabilir. Bu durum uçuş saatlerinde oluşabilecek değişiklikler karşısında da geçerlidir.
9- Ekstra turlar katılımcının isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Tur esnasında düzenlenen ekstra turlara katılmak istemeyen yolcular, yol üzerinde bulunan müsait bir dinlenme tesisinde beklemeyi kabul etmiş sayılırlar. Bu yolcular ekstra tur başlamadan yol üstü dinlenme tesisine bırakılıp, turun tamamlanması ardından bırakıldıkları noktadan alınırlar. Bekleme esnasında yapacakları kişisel harcamalar kendilerine aittir.
Uçuşlar Hakkında
10- Tatilsa hava yolu ile yolcu arasında aracı kurum olup, olası ihtilaflarda Türk mevzuatının ilgili hükümlerinin yanı sıra Lahey Protokolü ve Varşova Konvansiyonu uygulanacaktır.
11- Tarifeli ve özel uçuşlarda rötar ya da uçuş saati değişiklikleri olabilir. tatilsa, bu değişiklikleri en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür. Yolcu uçuş saatinin değişme/iptal riskini kabul ederek geziyi satın almıştır.
12- 0-2 yaş arası çocuklar sadece alan vergisi bedeli öderler.
13- Hava yolları kuralları gereğince; gidiş-dönüş olarak satın alınmış uçak biletlerinin gidiş uçuşu kullanılmadığı takdirde, dönüş uçuşu hava yolu tarafından iptal edilmektedir.
14- Uçaklı turlara katılan kişiler için yapılması gereken check-in ve boarding işlemleri kişisel işlemlerdir ve bu işlemlerin misafir tarafından uçuş öncesinde havalimanlarında, ilgili hava yolu kontuarlarından ya da online olarak hava yolu firmalarının internet sitelerinden yapılması zorunludur.
15- Uçuşlarda oluşabilecek son dakika rötarları ve kapı değişiklikleri, havalimanlarında sesli anons edilmekte ve alandaki bilgi panolarında gösterilmektedir. Bu bilgiler bizzat misafirler tarafından takip edilmelidir.
16- Tura katılım için hava yolları kuralları doğrultusunda bildirilen saatlerde, belirtilen havalimanında hazır bulunmayan, check-in ve boarding işlemlerini zamanında yaptırmayan, check-in ve boarding işlemlerini zamanında yaptıran ancak uçağa binmeyen misafirlerin, uçuşu gerçekleştirememeleri durumundan tatilsa sorumlu değildir. Uçağı kaçıran misafirlerin tura dahil olmaları için gerekli olacak gidiş-dönüş yeni uçak biletlerinin temini ve gidilecek bölgedeki transferleri vb. gibi konulara dair oluşacak tüm masraflar kendilerine aittir.
17- Türkiye çıkışlı uçakların genelinde valiz ağırlığı 20 kg’dır. Bu ağırlık uçak firması ve gidilecek ülkeye göre değişiklik gösterebilir. Gidilecek ülkede iç hat uçuşları bulunuyorsa, bu iç hat uçuşlarda valiz ağırlığı 15 kg’a düşebilmektedir. Fazla bagaj ağırlık/fiyat kuralları hava yolları tarafından belirlenmekte olup, tatilsa’nın sorumluluğunda değildir.
18- Uçak biletlerini milleri ile upgrade etmek (business veya first class’a yükseltmek) isteyen misafirlerimiz için; biletleri kesildikten sonra hava yolunun (üyeliğinizin bulunduğu hava yolunu kontrol ediniz) müsaitliğine bağlı olarak upgrade işlemleri gerçekleştirebilir. Her uçuş için mil garantisi verilmez. Programın biletlerinin upgrade edilebilir sınıftan olup olmadığını kontrol ediniz.
19- Bazı havayollarında yeme-içme ve online check-in hizmetleri ekstra ücrete tabi olabilir.
Diğer Hususlar
20- Tatilsa misafirin doğrudan otel ile iletişime geçerek yaptığı herhangi bir değişiklik veya iptal işlemi için sorumluluk kabul etmeyecektir. Bu durumda tatilsa’nın iptal koşulları geçerli olacaktır.
21- Tur programında otel(ler) isim belirtilmeden sadece kategori bilgisi verildiği ve/veya aynı destinasyon için seçenekli sunulduğu durumlarda gezi hareketinden 36 saat önce misafire tatilsa tarafından bildirilecektir.
22- Fuar, kongre, konser, etkinlik, spor turnuvası vb. gibi özel dönemlerde oteller belirtilen lokasyonlardan veya km’ lerden daha fazla mesafede kullanılabilir. Böyle bir durumda, turun hareket tarihinden 15 gün önce tatilsa tarafından bilgi verilecektir.
23- Satın alınan tura kayıt esnasında; misafir tarafından pasaportta geçen isim, doğum tarihi, pasaport numarasının sisteme doğru şekilde girilmesi/beyan edilmesi gerekmektedir. Uçak biletleri bu bilgilere göre kesilmektedir. Hatalı bilgilerden oluşacak uçak bileti iptal veya değişikliklerinin ceza bedeli misafirlere yansıtılır.
24- Cep telefonlarınızı yurt dışında kullanabilmek için Türkiye’den ayrılmadan önce, telefonunuzun yurt dışına açık olup olmadığını, hattınızın ait olduğu şirket ile iletişime geçerek kontrol ediniz.
25- Konaklama için otel giriş saati 15.00, çıkış saati ise 12.00’dir.
26- tatilsa tarafından, oda ile ilgili talepler (yüksek kat, genel alanlara yakın, sigara içilen/içilmeyen, yatak tipi) otele bildirilir. Ayırtılan odaların, otelin müsaitliğine göre misafirin tercihleri doğrultusunda olmasına özen gösterilir. Bu taleplerin gerçekleşmesi otele giriş sırasındaki müsaitliğe bağlıdır ve tatilsa tarafından garanti edilemez.
27- Otellerde sunulan kahvaltı Türk mutfağında alışılagelmiş zengin kahvaltıdan farklılık göstermektedir. Genelde kontinental kahvaltı olarak adlandırılan tereyağı, reçel, ekmek, çay veya kahveden oluşan sınırlı seçenekler ile sunulmakta olup, gruplar için gruba tahsis edilmiş ayrı bir salonda servis edilebilir.
28- Bazı durumlarda çift yataklı oda yerine çift kişilik yatak olabilmektedir. Çoğu Avrupa oteli, gerektiğinde birleştirilebilen 2 yataklı odalar sunmaktadır.
29- Çocuk ve ek yatak politikası her otelin, oda tiplerine göre değişiklik gösterebilir.
30- Her türlü ilave yatak ve bebek karyolası, talep üzerine ve otelin müsaitliği doğrultusunda temin edilir ve otel tarafından onaylanması gerekir.
31- Odadaki ilave yatak veya bebek karyolası kapasitesi 1 adettir (azami).
32- 3 kişilik odalarda ilave yatak uygulaması vardır, bu tip odalarda 3. Kişiye tahsis edilen yatak standart yataklardan küçüktür. 3 Kişilik odalar 1 büyük yatak + 1 ilave yataktan oluşmaktadır. İlave yataklar, açma-kapama ve coach bed olarak adlandırılan yataklardan oluşmaktadır. Misafirlerimiz 3 kişilik oda ve/veya çocuklu rezervasyonlarında standart odaya eklenecek ilave yataklar nedeniyle odalarda yaşanabilecek sıkışıklık ve yatak tipini kabul ettiklerini beyan etmiş sayılırlar.
33- Otel rezervasyonlarında belirtilen, yetişkinler ile konaklayacak çocuk sayısı ve çocukların yaşları misafirlerimizce hatalı beyan edilir ise ilgili oteller ek bedel tahsil edebilir. Böyle bir durumda sorumluluk yanlış beyanda bulunan misafire aittir. Otel tarafından çocuklar için yaş tespitine yönelik kimlik talep edilebilir.
34- 2 yetişkin + 1 çocuk olan rezervasyonlarda, çocuk için ayrı yatak bulunmayabilir. Çocuk fiyatları ancak çocuğun iki yetişkin yanında konaklaması durumunda geçerlidir. Çocuk indirimleri 2 yetişkin yanında kalan yaş grubuna uyan, “tek çocuk” için geçerlidir.
35- Gün içindeki kur değişimi, TL fiyatlara yansıtılmaktadır. Ödeme anındaki kurlar geçerlidir. İlave talepleriniz, otelde alacağınız bazı ek hizmetler (minibar, ütü vb.) otel tarafından ekstra ücrete tabi tutulur. Bu masraflar satın alma esnasında ücrete dahil edilmez ve konaklamanız sırasında doğrudan otele ödenir.
36- Bazı ülkeler şehir, turizm ya da yerel düzeyde vergiler ile ilgili farklı uygulamalara sahiptir. Bu şekilde uygulanmakta olan her türlü şehir, turizm ya da diğer vergiler, giriş veya çıkış sırasında otel tarafından, misafirden tahsil edilir.
37- Programlarda verilen yol mesafeleri harita bazlıdır. Trafik, hava şartları, gidilen ülkenin coğrafi konumu, yol çalışmaları ve şartları gibi durumlarda yolculuk süreleri uzayabilir.
38- tatilsa zorunlu durumlarda veya gerek gördüğü durumlarda programın içeriğini bozmadan şehirlerin programdaki sırasını ve uçulacak olan ana havayolunu değiştirebilir.
39- Tura iştirak eden kişilerin, şahsi eşyaları, çantaları, valizleri, pasaportları / kimlikleri kendi sorumluluğunda olup, unutulan/kaybolan/çalınan eşyalardan tatilsa sorumlu değildir. Unutulan eşyaların bulunma durumlarında Ülkeye ve/veya kişiye ulaştırılması sırasında yapılan masraflar eşya sahibine aittir.
40- Tura katılan kişilerin seyahat sağlık sigorta poliçelerini ve herhangi bir sağlık sorunları varsa ilgili ilaç ve raporlarını yanlarında bulundurmaları zorunludur.
41- Olası ekstra harcamalar için otele girişte, resmî kurumlarca düzenlenmiş fotoğraflı kimlik/pasaport ve kredi kartı ya da nakit depozit, otel tarafından talep edilebilir. Çıkış sırasında talep edilen depozit iadesi otel ile misafir arasında olan bir işlem olup, tatilsa’nın herhangi bir müdahalesi bulunmamaktadır.
Vize ve Pasaport
42- T.C vatandaşları için vize uygulaması vardır. Tatilsa misafirlerimiz ile konsolosluk arasında aracı konumunda olup herhangi bir vize alım garantisi vermez. Konsolosluk gerekli gördüğü durumlarda vize vermeme veya ret verme hakkına sahiptir, Yolcunun vize alamaması ile ilgili olarak tatilsa’nın hiçbir sorumluluğu yoktur. tatilsa sadece aracı kurum görevini üstlenmektedir. Şahsi vize başvurularında tatilsa’nın herhangi bir yaptırımı ve sorumluluğu bulunmamaktadır. Misafirlerimiz bu şartları kabul ederek tura kayıt yaptırmışlardır.
43- Vize başvurusu için seyahat bitiş tarihinden itibaren en az 6 ay geçerli pasaport ile acentemizden temin edebileceğiniz evrak listesinde belirtilen belgeler ile başvurmak gerekmektedir. Yeşil pasaport sahipleri için vize uygulaması olmayıp, seyahat bitiş tarihinden itibaren en az 6 ay geçerli pasaport yeterlidir.
44- Gidilecek tur bakımından mevcut vizesi olan ya da tatilsa aracılığı ile herhangi bir vize başvurusu yapmayacak olan misafirlerimizin pasaportlarının da seyahat bitiş tarihinden itibaren en az 6 ay geçerli olması gerekmektedir.
45- Gümrük geçişlerinde/sınır kapılarında, pasaportunuza giriş-çıkış kaşesi basılabilmesi için, pasaportunuzda en az 2 sayfalık boş alan olması gerekmektedir.
46- Vize alınmış olması/yeşil pasaport gibi vize gerektirmeyen özel nitelikli pasaporta sahip olunması, ülkeye giriş/ülkeden çıkış yapılabileceği anlamına gelmez, pasaport polisinin sizi ülkeye sokmama/çıkarmama yetkisi vardır, bu durumdan tatilsa sorumlu değildir, sorumluluk yolcuya aittir.
47- Türk vatandaşı olmayan ya da çifte vatandaşlığı olup da diğer ülke pasaportunu kullanarak tura katılacak olan misafirlerimizin; seyahat edilecek ülkenin, kullanacakları pasaporta uyguladığı vize prosedürünü ilgili konsolosluklara bizzat danışmaları gerekmektedir, aksi halde doğacak sonuçlardan tatilsa sorumlu olmayacaktır.
48- Vize başvuruları, tur hareketinden 3 ay öncesinden itibaren yapılabilmektedir. Vize sürecinizin daha sağlıklı ilerleyebilmesi ve konsolosluklarda oluşabilecek dönemsel yoğunluklardan ve/veya uygulama farklılıklarından etkilenmemek adına, tur kalkış tarihine 3 aylık süre kalmasından itibaren, vize başvurunuzu bir an önce tamamlanması tavsiye olunur.
49- T.C. yeşil pasaportu ile seyahat edecek misafirlerimizin, eğer pasaportlarının alınış tarihi 10 yıldan eski ise; pasaportlarını yenilemeleri gereklidir. Aksi halde gidecekleri ülkeye kabul edilmeyebilirler ve/veya Türkiye'den hava yolu firması tarafından uçuşları gerçekleştirilmeyebilirler. Böyle bir durumda sorumluluk yolcuya aittir.
50- Yırtık, yıpranmış, ıslanmış ve/veya benzeri tahribat(lar)a uğramış pasaportlar nedeniyle ziyaret edilecek ülke sınır kapısında gümrük polisi ile sorun yaşanmaması adına; pasaportların yenilenmesi ve T.C. vatandaşlarına vize uygulayan bir ülke ise ilgili vizenin yeni pasaportta olması gerekmektedir. Aksi durumda sorumluluk yolcuya aittir.
51- İptal edilmiş pasaportlardaki geçerli Schengen vizeleri ile seyahat edilememektedir.
52- 18 yaşından küçük misafirlerimiz tek başlarına ya da yanlarında anne ya da babadan sadece biri ile seyahat ederken ülke giriş-çıkışlarında görevli polis memurunca anne-babanın ortak muvafakatini gösterir belge sorulması ihtimali olduğundan; 18 yaş altı misafirlerimizin ve anne-babalarının bu konuda hassasiyet göstermelerini tavsiye ederiz.
53- Gün içindeki kur değişimi TL fiyatlara yansıtılmaktadır.Ödeme anındaki kurlar geçerlidir.
54- Rezervasyon esnasında misafirlerimizin pasaport no, doğum tarihi ve pasaportun alınış/son kullanma tarihi bilgilerinin alınması gerekmektedir.
55- Tura katılan kişilerin seyahat sırasında yanlarında Seyahat Sigortalarını bulundurmaları gerekmektedir.
56- Yurtdışı Çıkış Harcının, seyahat tarihinden önce ilgili bankalara ödenmesi ve dekontun seyahat sırasında yanınızda bulundurulması tavsiye edilir.
57- Acente, kategorisi aynı kalmak kaydıyla otel isimlerini değiştirme hakkını saklı tutar.
58- Ekstra turların günleri; içeriğe bağlı kalmak kaydı ile katılımcı sayısına (Mimimum 20 kişi), müze ve ören yerinin kapalı olma durumuna, uçuş saatlerinde oluşabilecek değişikliklere göre rehber tarafından değiştirilebilir.
59- Panoramik şehir turu, şehirlerin tanıtımı için düzenlenen 2-3 saat süreli turlardır. Panoramik şehir turları; müze ve ören yerleri girişleri içermemekte olup şehir hakkında genel bilgi vermek amaçlıdır. Bazı turlar kapalı yollar veya araç girişine izin verilmeyen noktalarda imkânlar dâhilinde toplu taşıma veya yaya olarak yapılabilir.
60- Yol üzeri yapılacak ekstra turlarda; tura katılmayacak olan misafirlerimiz, rehber tarafından belirlenen mola yerinde bekleme yapacaklardır. (Benzin istasyonu, Dinlenme tesisleri, Market Vb.)
61- 3 kişilik odalar, otellerin müsaitliğine göre verilmektedir. 3 kişilik odalarda ilave yatak uygulaması olup, 3. Yatak standart yataktan küçüktür.
62- 2 yetişkin + 1 çocuk olan rezervasyonlarda çocuk için ayrı yatak bulunmayabilir. Çocuk fiyatları ancak çocuğun iki yetişkin yanında konaklaması durumunda geçerlidir. Çocuk indirimleri 2 yetişkin yanında kalan yaş grubuna uyan, “tek çocuk” için geçerlidir.
63- Gidilen ülkelerdeki otellerde alınacak kahvaltıların içeriği Türk kahvaltısından farklıdır. Grup kahvaltıları genelde continental kahvaltı (Çay/kahve, kuruvasan ve marmelat) olarak ayrı salonda verilebilir.
64- Otellere giriş saatleri uluslar arası kurallarca belirlenmiş olup, giriş saat 14:00 - 15:00 arasındadır. Çıkış saatleri 10:00 - 12:00 arasındadır.
65- Bazı programlarımız birkaç alternatifli oteller bazında satışa sunulmaktadır. Birden fazla otel seçeneği olan programlarımızın rehber ve transfer aracı aynı olabilir.
66- Fuar, kongre, konser, etkinlik, spor turnuvası vb. gibi dönemlerde oteller, belirtilen lokasyonlardan veya km’ lerden daha fazla mesafede kullanılabilir.
67- Promosyon ibaresi olan turlarımızda otellerimizin konumu ve verilen içeriği standart paketlerimize göre farklılık gösterebilir. Promosyon turlarımızda misafir tarafından iptal veya değişiklik yapılamaz.
68- 18 yaş altı reşit sayılmayan çocukların anne veya babalarından biri veya ikisi ile beraber tura katılmadığı durumlarda, tura katılım için gerekli olan muvafakatnamelerin seyahat sırasında kişilerin yanında bulundurulması zorunludur.
69- Turlar başka acente turları ile birleştirilebilir.
70- Uçak saatlerine bağlı olarak programda değişiklik olabilir.
71- Bazı havayollarında yeme-içme ve online check-in hizmetleri ücrete tabi olabilir.
72- Otobüslü turlarımızda, rezervasyon esnasında kesinlikle “Koltuk Numarası” garantisi verilmez. Otobüslü turlarımızda kullanılacak araç tipleri, katılımcı sayısına göre belirlenmektedir.
73- T.C. Yeşil Pasaportu ile seyahat edecek misafirlerimizin pasaport alınış tarihi 10 yıldan eski ise; pasaportlarını yenilemeleri gereklidir.
74- Yırtık, yıpranmış, ıslanmış ve/veya benzeri tahribat(lar)a uğramış pasaportlar nedeniyle ziyaret edilecek ülke sınır kapısında gümrük polisi ile sorun yaşanmaması adına; anılan pasaportların yenilenmesi ve T.C. vatandaşlarına vize uygulayan bir ülke ise ilgili vizenin yeni pasaportta olması gerekmektedir. Aksi durumda sorumluluk yolcuya aittir.
75- Seyahat bitiş tarihi sonrası, pasaport geçerlilik süreleri ülkelere göre minimum 3 ay ile 1 yıl aralığında değişkenlik göstermektedir. Ülkelerin talepleri olan pasaport geçerlilik süresi bilgilerine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Aksi durumda misafirlerimiz ülke pasaport polisleri tarafından ülkeye alınmama durumu ile karşılaşabilir.
76- Schengen bölgesine seyahat edecek herhangi bir pasaport tipine sahip misafirlerin eğer pasaportlarının alınış tarihi 10 yıldan eski ise; pasaportlarını yenilemeleri talep edilebilir. Aksi halde gidecekleri ülkeye kabul edilmeyebilirler ve/veya Türkiye'den havayolu firması tarafından uçuşları gerçekleştirilmeyebilir. Böyle bir durumda sorumluluk yolcuya aittir.
77- Schengen Vizesi istenen destinasyonlara yapılan gezilere katılacak T.C. Vatandaşı misafirlerin mutlaka vize geçerliliğini, çok girişli olup olmadığını, kullanım süresinin bitişini kontrol etmesi gerekmektedir.
78- T.C. vatandaşı olsa dahi, yurt dışı gezisine farklı bir ülkeden sahip olduğu pasaport ile çıkacak misafirlerimizin, seyahat edeceği ülke(ler)de vize uygulaması olup olmadığı hakkında, ilgili konsolosluğa başvurarak bilgi alması gerekmektedir.
79- Turun iptali durumunda vize ücreti iade edilmez. Vize alınmış olması, ülkeye giriş yapılabileceği anlamına gelmez, pasaport polisinin ülkeye sokmama yetkisi vardır. Bu durumdan Tatilsa sorumlu değildir, sorumluluk misafire (yolcuya) aittir.
80- Yeterli sayı sağlanamadığı takdirde geziler yapılamamakta veya ekstra gezi fiyatları, içerik, kullanılacak araç ve katılımcı sayısına göre değişiklik göstermektedir.
81- Not: Acente havayolu ile yolcu arasında aracı konumunda olup, 28.09.1955 Lahey Protokolüne tâbidir. Uçuş öncesinde saatler değişebilir ve tüm saatlerin hareket tarihlerinden 48 saat önce teyid edilmesi gerekmektedir. Yurtdışı gezilerinde en az 6 ay geçerli pasaport olması mecburîdir. Paket tura katılacak sayının yeterli olmaması durumunda 20 gün öncesinden tur iptali tüketiciye bildirilir. Uçağın ineceği şehre göre parkurlarda değişiklikler olabilir.
Görkemli İtalya Ve Fransız Rivierası - Türk Hava Yolları ile
Türk Hava Yolları 5 Gece