Tarih | Müsaitlik | İki Kişilik Odada Kişi Başı | Tek Kişi | Ek Yatak | 1. Çocuk |
12.12.2024 | Sorunuz | 149,00 € | 199,00 € | - | - |
Buluşma Noktaları:
19:30 Kadıköy evlendirme dairesi otoparkı,
20:00 Mecidiyeköy Polat Holding Önü
20:30 İncirli Ömür Plaza Önü
21:30 Selimpaşa Metro Dinlenme Tesisleri
23:00 Çorlu Metro Dinlenme Tesisleri
Misafirlerimiz ile tur programında belirtilen hareket noktalarında buluştuktan sonra, gerekli molaları vererek İstanbul – Edirne otobanını takip ederek, Edirne - Kapıkule Kara Hudut Sınır Kapısına ulaşıyoruz. Burada gerçekleştireceğimiz çıkış işlemlerimizin ardından Bulgaristan’a giriş yapıyoruz.
Gece yolculuğumuzun ardından sabah saatlerinde Bulgaristan’ın Rusçuk şehrinde, Tuna Nehri üzerinde bulunan “Dostluk Köprüsünden” geçerek Romanya Giurgiu Kara Hudut Sınır Kapısına ulaşıyoruz. Gümrük ve pasaport işlemlerinin ardından, “Doğu’nun Paris’i” olarak anılan Romanya’nın başkenti Bükreş’e doğru hareket ediyoruz. Yolculuğumuzun ardından, Bükreş şehrini yakından keşfetme fırsatı bulacağımız panoramik turumuza başlıyoruz. Başlıca görülecek yerler; Unirii Meydanı, Üniversite Meydanı, Havacılar Anıtı, Zafer Meydanı, Bükreş’in en ünlü caddesi olan Calea Victoriei, Ateneul Roman binası, Devrim Meydanı, Kraliyet Sarayı, Atamız Mustafa Kemal ATATÜRK’ün heykeli, Bükreş Tarih Müzesi, Çavuşesku tarafından yaptırılan “Halk Evi” (Parlamento Sarayı) , Bükreş Eski Şehri, Zafer Takı ,panoramik olarak görülecek yerler arasındadır. Bükreş şehir turumuzun ardından meydandaki noel pazarında alışveriş için serbest zaman. Dileyen misafirlerimiz ile ekstra olarak düzenlenecek “Çavuşesku Evi” turumuzu gerçekleştiriyoruz. (30 €). Nikolay Çavuşesku tarafından yaptırılan 2016’da müze olarak ziyarete açılan Çavuşeskuların evini ziyaret ediyoruz. Ekstra turumuzun ardından konaklama yapılacak otele doğru hareket ediyoruz. Otelde Check-in işlemlerimizin ardından serbest zaman ve konaklama. Dileyen misafirlerimiz ekstra olarak düzenlenecek, yöresel bir restoranda alınacak akşam yemeği programına katılabilirler. (55 €). Ekstra turumuzun ardından otele dönüş. Konaklama Bükreş’te bulunan otelimizde.
Müze ören yeri giriş ücretleri ve müze içerisinde anlatımlar ekstra tur fiyatına dahildir.
Sabah Kahvaltısı : Yol üzerinde tesiste ekstra olarak alınacaktır.
Öğle Yemeği : Verilecek serbest zamanda ekstra olarak alınacaktır.
Akşam Yemeği : Ekstra turda alınacaktır.
Para Birimleri : Romanya – Rumen Leyi (RON)
Sabah otelde alınacak kahvaltının ardından serbest zaman, dileyen misafirlerimiz ekstra olarak düzenlenecek Romanya’nın en can alıcı noktası ve şatoları ile hafızalara kazınan ‘’TRANSİLVANYA ŞATOLAR’’ turumuza katılabilirler (70 €). Eşsiz doğal ve tarihi güzellikleri içinde barındıran turumuza ilk olarak, Avrupa’nın en güzel şatolarından biri olan “Peleş Şatosu” ziyareti ile başlıyoruz. Şatoyu gezdikten sonra kısa bir fotoğraf molası vererek Bran şehrine hareket ediyoruz. Bran şehrine ulaşmamızın ardından, Osmanlı Tarihinde “Kazıklı Voyvoda” olarak bilinen III.Vlad'ın Kont Drakula filmlerine konu olmuş ve vampir efsanesinin doğduğu gizemli “Drakula Şatosu’nu” ziyaret ediyoruz. Drakula Şatosu ziyaretimizin ardından misafirlerimiz, Romanya’nın en büyük açık hediyelik eşya satışı yapan mağazalara ve tezgahlara ev sahipliği yaptığı, hediyelikçilerden alışveriş yapabilir ve bölgeye özgü yöresel yiyecek ve içeceklerin tadına bakabilirler. Burada verilecek serbest zaman sonrası, tarihi güzellikleri ve kafeleri ile ünlü Braşov şehrine doğru hareket ediyoruz. Ortaçağ Alman Rokoko üslubunda inşa edilmiş tarihi yapıların yer aldığı bu güzel şehirde başlıca görülecek yerler; Kara Kilise, Şehir Surları, Korunmuş dar sokakları. Panoramik şehir turumuzun ardından meydandaki noel pazarında alışveriş için serbest zaman veriyoruz. Serbest zamanın ardından Bükreş’teki otelimize dönüyoruz. Konaklama Bükreş’te bulunan otelimizde.
Müze ören yeri giriş ücretleri ve müze içerisinde anlatımlar ekstra tur fiyatına dahildir.
Sabah Kahvaltısı: Otelde ücrete dahil olarak alınacaktır.
Öğle Yemeği : Verilecek serbest zaman molasında ekstra olarak alınacaktır.
Akşam Yemeği : Ekstra olarak serbest zamanda alınacaktır.
Para Birimleri : Romanya – Rumen Leyi (RON)
Sabah otelde alınacak kahvaltının ardından otelimizden ayrılarak, Girgiu – Rusçuk Kara Hudut Kapılarındaki pasaport ve gümrük işlemlerimizi tamamlayıp Bulgaristan’a giriş yapıyoruz. Yol güzergahında gerekli molalar verilerek, 2.Bulgar devletin Başkenti olan Veliko Tarnovo’ya ulaşıyoruz. Yantra Nehri üzerine kurulmuş tarihi Veliko Tarnovo şehrini yakından tanımamız adına şehir turumuzu gerçekleştiriyoruz. Panoramik şehir turumuzun ardından yemek için serbest zaman. Serbest zamanın ardından Dimitrovgrad – Haskovo – Kapıkule yolunu takiben Kapıkule Kara Hudut Kapısına ulaşıyoruz. Buradaki pasaport ve gümrük işlemlerinin ardından, Türkiye’ye giriş yapıyoruz. Yol güzergahında gerekli molalar verilerek İstanbul’a ulaşıyoruz. Misafirlerimizi tur programında yer alan noktalara (dönüş güzergahında) bırakıyor ve turumuzu sonlandırıyoruz. Bir sonraki organizasyonlarımızda buluşmak dileği ile.
Sabah Kahvaltısı: Otelde ücrete dahil olarak alınacaktır.
Öğle Yemeği : Verilecek serbest zaman molasında ekstra olarak alınacaktır.
Akşam Yemeği : Ekstra olarak serbest zamanda alınacaktır.
Para Birimleri : Romanya – Rumen Leyi (RON) / Bulgaristan – Bulgar Levası (BGN)
Otobüsler: (25 – 46 Kişi Sayılarında Kullanılır)
• Mercedes Travego/Tourismo
• Neoplan Cityliner/Tourliner
• Man Fortuna
• Temsa Safir
13.Pasaportların seyahat tarihinin bitimi baz alınarak, minimum 6 ay geçerliliği olması gerekmektedir. 6 aydan az süre ile seyahat eden misafirler, gidilecek ülkedeki pasaport polisleri tarafından ülkeye alınmama durumu ile karşılaşabilir. Ayrıca yırtık, hasar görmüş pasaportlar sınır polisleri tarafından kabul edilmeyebilir.
14.Turlarda; cam kenarı veya koridor, ön veya arka koltuk garantisi verilmez. Koltuk dağılımı, gruplar yan yana veya arka arkaya gelecek şekilde bilgisayar sistemi ile rezervasyon numarasına göre yapılmaktadır. 3 ve 4 numaralı koltuklar rehber ve Tur Sorumlusuna aittir.
15.Yeterli çoğunluk sağlanmadığı takdirde Tatilsa günübirlik turlarda 7 (Yedi) Gün önceden, konaklamalı turlarda 21 Gün önceden yazılı olarak haber vermek kaydı ile turu bir sonraki doluluk olan tarihe kaydırabilir veya iptal edebilir. Erteleme istemeyen katılımcılarımıza bu durumda tur ücretleri kesintisiz olarak iade edilir.
Tur Detayları;
Vize Hakkında; Romanya Türk Vatandaşlarına vize uygulamaktadır. Ülkeye giriş yapılabilmesi için minumum 2 girişli Romanya veya Bulgaristan vizesine sahip olmak gerekmektedir. Çok girişli Schengen vize sahipleri ülkeye giriş yapabilmektedir. Yeşil Pasaport sahipleri vizeden muaftır. Tatilsa, misafirlerimiz ile konsolosluk arasında aracı kurum olup, herhangi bir vize alım garantisi vermez. Konsolosluğun vize vermemesi veya red vermesi Tatilsa’nın sorumluluğunda değildir. Programlarımızdaki vize durumları Türkiye Cumhuriyeti pasaportları bazında verilmektedir.
Para Birimi ;
Romanya para birimi Lei (RON)’dur. Ortamala 1 EUR = 4,60 Lei ‘dir.
Bulgaristan Para Birimi Leva 1 EUR = 1,95 Leva’dır.
Tur esnasında yanınızda EUR bulundurulması önerilmektedir. Gidilen ülkelerde yer alan tüm döviz bürolarında EUR / Lei ve Leva change işlemleri yapılmaktadır.
Saat Dilimi;
Yaz saati uygulamasında Romanya ve Bulgaristan’ın Türkiye ile arasında saat farkı bulunmamaktadır.
Kış saati uygulamasında; Türkiye saati ile -1 saat farkı bulunmaktadır.
Telefon Kullanımı;
Cep telefonlarınızı yurtdışında kullanabilmek için Türkiye’den ayrılmadan önce, telefonunuzun yurtdışına açık olup olmadığını hizmet aldığınız GSM operatöründen kontrol ettiriniz. Romanya’dan Ve Bulgaristan’dan Türkiye’yi arayabilmeniz için arama yapılacak numaranın başına +90 kodu eklenmesi gerekmektedir.
Gezi esnasında kıyafet ve gerekli eşyalar; Seçilen tur tarihine uygun mevsimsel kıyafetler seçilebilir. Rahat ayakkabılar, şapkalar, güneş gözlükleri, şemsiye, yağmurluk vb. Fotoğraf makinası, cep telefonu şarjı ve kulaklık. Hijyen açısından araç içerisinde kulaklık dağıtılmamaktadır.
Yemek Kültürü; Romanya ve Bulgaristan zengin yemek kültürüne sahipler. Geleneksel Romanya ve Bulgaristan mutfaklarında çorba, et yemekleri (dana, kuzu, domuz ve av hayvanları) vazgeçilmez lezzetler arasındadır. Romanya’da en çok tüketilen içkilerin başında şarap gelmekte. Ülkenin kendine özgü bir diğer içkisi ise palinca %60 saf alkol oranı ile oldukça güçlü bir içkidir. Adı Türk rakısından gelen Bulgaristan’da en çok tüketilen içki ise Rakija’dır.
Alışveriş; Tur programı esnasında bölgelerde verilecek serbest zamanlarda, misafirler bölgede bulunan hediyelikçilerden bölgelere özgü el işi ürünlerden satın alabilirler.
Tütün ve Tütün ürünleri ile alkollü ürünler için muafiyet hakkı; Muafiyet kapsamındaki eşya tür ve miktarları:
Tütün ve Tütün ürünleri: Sigaralar 600 adet, Sigarillolar (her biri 3 gr.dan ağır olmayan purolar) 100 adet, Puro 50 adet, Kıyılmış tütün (200 yaprak sigara kağıdı ile) 250 gr., Pipo tütünü 250 gr.
Alkollü ürünler: Alkol derecesi %22’yi geçen alkol ve alkollü içkiler 1 lt., Alkol derecesi %22’yi geçmeyen alkol ve alkollü içkiler 2 lt.
Kozmetik ürünler: 600 ml’yi aşmamak kaydıyla kolonya, parfüm, lavanta, esans veya losyon ile 5 adet cilt bakım ürünü ve makyaj malzemesi.
SATIŞ SÖZLEŞMESİ
I- ÖDEMELER
A)Kayıt anında rezervasyon bedelinin en az %35'i, kalan bakiyenin gezinin başlamasından en geç 15 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Anılan süreler içinde belirtilen ödemelerin gerçekleştirilmemesi halinde yapılan rezervasyon iptal edilerek, bedelin %35'i cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir.
B)İndirimli hizmet satın alan tüketici, hizmet bedelinin tamamını rezervasyon tarihinde ödemekle yükümlüdür.
C)Özel ürün ve hizmetlerde bakiyenin, hizmetin başlamasından en geç 60 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Cayma tazminatı I/A maddesi ile aynıdır.
II- İPTAL-DEVİR
1) Acente, gerekli tüm özeni göstermiş olmasına rağmen gezinin başlamasına veya devamına engel teşkil eden gerekli yolcu sayısı kadar kesin kaydın oluşmaması ve/veya olumsuz hava koşulları, yol engeli, grev, terör, sis, savaş, savaş ihtimali, öngörülemez teknik hususlar ve tüm mücbir sebeplerden dolayı geziyi iptal veya tehir edebilir. Bu durumda tüketicinin tazminat hakkı yoktur.
2) A)Tüketici, hizmetin başlamasına 15 gün kalaya kadar iptal talep ettiğinde ödediği bedelin tamamı kendisine iade edilir.
B)Tüketici, hizmetin başlamasından 15-7 gün evvel sözleşmeyi iptal etmesi halinde gezi bedelinin %35' ini, 7 günden az bir süre kala ise tamamını acenteye ödemeyi kabul ve taahhüt eder. Tüketici tarafından yapılan tarih değişiklikleri iptal hükmündedir.
C)İndirimli hizmetin iptal/devri halinde tüketici, hizmet başlangıcından tam 7 gün öncesine kadar hizmet bedelinin %35’ini, 7 günden sonra ise hizmet bedelinin tamamını Acente ’ye ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
D)Gemi turları iptal ve iade işlemlerinde seyahat edilen gemi firmasının iptal ve iade şartları geçerlidir. Buna göre; Gemi seyahatlerinde rezervasyon konfirmesini takiben, seyahate 77 güne kadar yapılan iptallerde; rezervasyon başı 100 Euro hizmet bedeli, 76 - 60 gün arası iptallerde rezervasyon tutarının % 25' i, 59 - 45 gün kala % 40 ' ı, 44 - 31 gün kala % 60 ' ı, 30 - 21 gün kala % 80 'i, 20 - 0 gün kala % 100 iptal cezası uygulanacaktır. Uçaklı paketlerde, kesilmiş olan uçak biletinin statüsüne göre hava yolu iptal şartları geçerli olacaktır.
E)Tüketicinin, kendisi veya 1. derece akrabalarının 10 günlük mutat iştigaline engel olan rahatsızlıkları veya ölümlerini tam teşekküllü devlet hastanesinden alınacak resmi kurul raporu ile hizmetin başlamasından önce yazılı ibrazı, iptal/devir maddelerinin istisnasıdır.
3)Tüketici, hizmetin başlamasına tam 7 gün öncesine kadar acenteyi yazılı bildirim şartı ile turu istediği kişiye devredilebilir. Devralan, bakiye ve devir sebebiyle doğan tüm masraflardan devreden ile beraber sorumludur.
4)Tüketicinin başlangıcını kaçırdığı hizmete iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda; acente tüketici adına yapılmış tüm rezervasyon ve hizmetleri 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir ücret iadesi yapılamaz.
5)Acente gerekli gördüğü durumlarda tüketiciye bildirmek kaydı ile ilan ettiği veya kayıt aldığı turları gezinin başlamasından evvel kısmen veya tamamen iptal edebilir. Aynı süre içinde, gezi kapsamındaki otel isimlerini, ulaşım araçları ile bunların hareket yerlerinin, programda belirtilmiş ve gezilecek yer olarak gösterilmiş yerlerin ziyaret aralarını değiştirebilir. Tüketici bu değişiklik ve iptalleri kabul etmediğinde, rezervasyonu iptal, ödediği bedeli iade alma hakkına sahiptir.
6)Uçak ulaşımı iptal ve değişikliklerinde hava yolu koşulları geçerlidir. Promosyon biletlerde iptal ve değişiklik yapılmaz. Promosyon biletler otel rezervasyonu ile birlikte geçerlidir. Otel rezervasyon iptalinde toplam ödeme tutarından uçak biletinin tamamı tahsil edilir.
7)Misafirlerin, yurt içi uçuşlarında, uçuştan en az 1,5 saat önce, yurtdışı uçuşlarında ise uçuştan en az 1,5 saat önce hava alanında olmaları gerekmektedir. Yurt içi uçuşlarda kimlik, yurtdışı uçuşlarda pasaport ibrazı zorunludur (Bu belgeler üzerinde belirtilen isimlere göre işlem yapılır). Uçuşlarda Ehliyet kimlik yerine geçmemektedir.
III-GENEL HÜKÜMLER
1)Bagaj ve içeriği ile ilgili her türlü sorumluluk sahibine aittir. Tüketici seyahat edeceği aracı ve konaklayacağı tesisin tabi olduğu yasa ve teemmüllere uymakla mükelleftir.
2)Sağlayıcının ağır kusurundan kaynaklanan bagaj kaybı veya hasarı durumlarında; tüketicinin sağlayıcıya kayıp veya hasar TUTANAĞI düzenlettirmesi halinde, bagajın içinde bulunan eşyaların maddi ve manevi değeri ile sair vasıf ve özellikleri gözetilmeksizin, gezinin toplam bedeli içinde ulaşıma isabet eden kısmının 1/2'si, kaybolan eşya ve valizin maddi ve manevi tazminatı olarak, acente tarafından eşya sahibi tüketiciye ödenir. Acente, kendisine yazılı olarak kıymetleri ile birlikte deklare edilerek alınmış eşyanın her türlü kaybından, hasarından ve çalınmasından, en çok gezinin ulaşım bedeli kadar sorumludur.
3)Satın alınan hizmete VİZE İŞLEMLERİ ve HİZMETLERİ dahil değildir. Talep edildiği takdirde vize işlemleri için acente misafirlerine başvuru işlemleri için ücreti dahilinde yardımcı olabilir. Acentenin aracı olduğu vize işlemlerinde muhattaplar direkt yolcu ve konsolosluk olduğundan, oluşabilecek problemlerden acente sorumlu değildir.
4)Acente, hizmetin başlamasından sonra meydana gelen mücbir hal, tüketicinin sorumlu olduğu hal ve 3.kişilerin şahsi sorumluluklarından kaynaklanan haller dışındaki sebeplerden sorumludur. Acente sorumluluğu dahilindeki hallerde, tüketici aleyhine olan değişiklikleri TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri uyarınca tüketiciye bedel veya hizmet iadesi şeklinde tazmin edebileceği gibi, aynı zamanda, fiyata dahil olmayan ve gezi esnasında tüketiciye verilen ek ve /veya alternatif düzenlemeler ile de telafi yoluna gidebilir. Ek veya ikame hizmetleri tüketici tarafından alınıp kullanılması, bedel iadesi ve tazminat hakkını ortadan kaldırır.
5)Tüketici, rehber, tesis, acente ve ulaşım aracı yetkililerinin satın alınan hizmetle bildirdiği kurallara uyacağını; 3.kişilerin can, mal ve huzuruna saygı duyacağını aksi takdirde hizmeti haklı nedenle alamayacağını ve iade hakkının bulunmadığını kabul eder.
6)Tüketici, ifa edilen hizmetin kusurlu olduğundan bahisle terk etmesi halinde, turu terk ettiği Acente Yetkilisine ve konakladığı otele sebepleri ile birlikte yazılı olarak bildirmek zorundadır. Aksi halde tüketici turu terk etmiş sayılmaz ve hizmeti alıp kullanmış addolunur.
7)Tüketicinin şikayetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak Acente ‘ye bildirmesi iyi niyetli tüketicinin iş birliği yapma ve özenli davranma borcudur.
8)Sözleşmede imzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu hizmete katılan tüketici(ler) de kendi adlarına kayıt yaptırmakla görevlendirdikleri tüketici(ler) nin bu sözleşmeyi okuyup imzalaması ile sözleşme hükümlerini kabul ve taahhüt etmiş sayılırlar. Acentenin sözleşmede imzası bulunan tüketici(ler) ye ödemiş olduğu fazla miktar ya da hizmet bedelinin tahsili için rücu hakkı saklıdır.
9)1618 SY. Yasanın 12. maddesi uyarınca; paket tur hizmeti satın aldığı takdirde paket turun eksik yada hiç verilmemesi halleri sigorta ile teminat altına alınmıştır. Teminat kapsamı paket tur bedeli kadardır.
10)Kıbrıs konaklamalarında yasa gereği, anne yada babasından ayrı seyahat eden 18 yaşını doldurmamış çocuklar için, çocuğun yanında olmayan ebeveyni tarafından noterden onaylı muvafakat name belgesi alınması ve bu belge ile seyahat edilmesi gerekmektedir.
11)Tüketici, sözleşme konusu hizmetin kendisine veya gösterdiği kişiye ifası için iş bu sözleşmenin geçerlilik kazanmasından itibaren (7) gün içinde acenteye yazılı bildirimle başvuru yaparak ve tur kayıt formu asıllarını acenteye ulaştırarak cayma hakkına sahiptir. Bu belgelerin ulaşmasını takip eden 10 gün içinde hizmet bedeli tüketiciye iade edilir. Fatura aslı gönderilmez ise, KDV ve sair yasal yükümlülükler iade edilmez.
12)Acentenin sözleşmeye kısmen ya da tamamen uymaması hallerinde ödenecek tazminatın hesaplanmasından TÜRSAB KÜTAHYA ÇİZELGESİ maddeleri uygulanır.
13)Tüketici sözleşme konusu ürünün hizmetin nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile ifaya ilişkin tüm ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
14) Misafirlerimizin tur çıkış tarihinden 30 gün öncesine kadar Tatilsa'ya yazılı olarak bildirmek koşulu ile cezasız iptal hakkı vardır. Gezi başlangıç tarihine 31 günden az kalması durumunda tur ücretinin %50' si tutarında ceza ödeyerek, gezi başlangıç tarihine 15 gün ve daha az kalması durumunda tur ücretinin tamamını ceza bedeli ödeyerek iptal yapabilir. İptal talep edilmesi durumunda, iç hat bağlantı, vize hizmeti, seyahat sağlık sigortası gibi ilave alınan hizmetlerin iptal iade şartları iptal talep edilen süreye göre değişkenlik gösterebileceği için iadesi konusunda önden bilgi sorulması gerekmektedir. Tatilsa ilave hizmetlerin iptal iadesi için herhangi bir taahhütte bulunamaz.
ÖNEMLİ NOTLAR:
**Otellere giriş saati 15:00, çıkış saatleri ise 12:00‘dir.
**Turların günleri ve saatleri, gidilecek yerlerdeki müze, ören yerlerinin açık/kapalı olma durumlarına ve hava şartlarına göre rehber tarafından değiştirilebilir. Ekstra turlar sırasında misafirlerimize farklı rehber eşlik edebilir.
**Vize başvurularının tur hareketinden en geç 10 gün iş günü öncesine kadar yapılması gerekmektedir. (B.A.E. ‘de Cumartesi ve Pazar günleri tatil olup, işgünü sayılmamaktadır). Başvurusu gerçekleşmiş vize işlem bedelinin iadesi bulunmamaktadır. Tur programında dahil olarak sunulan BAE vize başvuru bedeli 90 Euro dur.
GENEL ŞARTLAR
1. Genel Şartlar tur programının ayrılmaz bir parçasıdır ve tur programından bağımsız düşünülemez.
2. Gezi için yeterli katılım sağlanamadığı takdirde; Tatilsa gezi hareket tarihinden 21 gün öncesine kadar turu iptal edebilir. Böyle bir durumda iptal bilgisi misafire iletilir. Tur bedelinin tamamı misafire iade edilir. Tur dışında satın alınan ilave hizmetlerin iadesinde; Tatilsa' dan alınmış olan iç hat bağlantı uçuşu da misafire iade edilir, vize hizmeti, seyahat sağlık sigortası kullanılarak misafir adına vize başvurusu yapılmış ise bu hizmetler kullanılmış olacağından misafire iadesi yapılamaz, vize başvurusu yapılmamışsa vize ve seyahat sağlık sigortası da iptal edilerek ücret iadesi yapılır. Misafir iç hat bağlantı uçuşunu Tatilsa' dan bağımsız farklı bir ürün sağlayıcıdan aldıysa, gezinin Tatilsa tarafından iptal edilmesi durumunda Tatilsa' dan herhangi bir ücret iadesi talep edemez. Turun iptalinden dolayı oluşabilecek maddi ve manevi kayıpları misafir turu satın aldığında peşinen kabul eder, Tatilsa sorumlu tutulamaz.
3. Gezi için yeterli katılım sağlanamadığı takdirde Tatilsa iyi niyet göstererek turu iptal etmeme hakkında sahiptir. Bu durumda turun misafir için münferiden sağlanması söz konusu olacağından pakete dahil rehberlik hizmeti sadece yurtdışı gidiş-dönüş alan transferini kapsayacaktır.
İptal ve değişiklik
4. Misafirlerimizin tur çıkış tarihinden 30 gün öncesine kadar Tatilsa'ya yazılı olarak bildirmek koşulu ile cezasız iptal hakkı vardır. Gezi başlangıç tarihine 31 günden az kalması durumunda tur ücretinin %50' si tutarında ceza ödeyerek, gezi başlangıç tarihine 15 gün ve daha az kalması durumunda tur ücretinin tamamını ceza bedeli ödeyerek iptal yapabilir. İptal talep edilmesi durumunda, iç hat bağlantı, vize hizmeti, seyahat sağlık sigortası gibi ilave alınan hizmetlerin iptal iade şartları iptal talep edilen süreye göre değişkenlik gösterebileceği için iadesi konusunda önden bilgi sorulması gerekmektedir. Tatilsa ilave hizmetlerin iptal iadesi için herhangi bir taahhütte bulunamaz.
Rehberlik Hizmetleri ve Programda Belirtilen Turlar
5. Programda belirtilen ekstra turlar ve geziler, servis aldığımız yerel acente tarafından en az 10 kişi katılım şartı ile düzenlenmektedir. Yeterli sayı sağlanamadığı takdirde geziler İngilizce rehberlik hizmeti ile sunulabilir. Ayrıca turların günleri ve saatleri, gidilecek yerlerdeki müze, ören yerlerinin açık/kapalı olma durumlarına ve hava şartlarına göre rehber tarafından değiştirilebilir. Programda belirtilen turlar sırasında misafirlerimize farklı rehber eşlik edebilir.
6. Çöl Safari turumuzda dikkat edilmesi gereken hususlar; spor ve rahat kıyafetler, hırka alınması. Turdan önce ağır yemek yenmemesi ve fazla miktarda su içilmemesi. Mide, Bel, Boyun şikayetleri olanlar ile hamile misafirlerimizin durumlarını rehberlerine bildirmeleri gerekmektedir.
Uçuşlar Hakkında
7. Tatilsa hava yolu ile yolcu arasında aracı kurum olup, olası ihtilaflarda Türk mevzuatının ilgili hükümlerinin yanı sıra Lahey Protokolü ve Varşova Konvansiyonu uygulanacaktır.
8. Tarifeli ve özel uçuşlarda rötar ya da uçuş saati değişiklikleri olabilir. Tatilsa, bu değişiklikleri en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür. Yolcu uçuş saatinin değişme/iptal riskini kabul ederek geziyi satın almıştır.
9. 0-2 yaş arası çocuklar sadece alan vergisi bedeli öderler.
10. Hava yolları kuralları gereğince; gidiş-dönüş olarak satın alınmış uçak biletlerinin gidiş uçuşu kullanılmadığı takdirde, dönüş uçuşu hava yolu tarafından iptal edilmektedir.
11. Uçaklı turlara katılan kişiler için yapılması gereken check-in ve boarding işlemleri kişisel işlemlerdir ve bu işlemlerin misafir tarafından uçuş öncesinde havalimanlarında, ilgili hava yolu kontuarlarından ya da online olarak hava yolu firmalarının internet sitelerinden yapılması zorunludur.
12. Uçuşlarda oluşabilecek son dakika rötarları ve kapı değişiklikleri, havalimanlarında sesli anons edilmekte ve alandaki bilgi panolarında gösterilmektedir. Bu bilgiler bizzat misafirler tarafından takip edilmelidir.
13. Tura katılım için hava yolları kuralları doğrultusunda bildirilen saatlerde, belirtilen havalimanında hazır bulunmayan, check-in ve boarding işlemlerini zamanında yaptırmayan, check-in ve boarding işlemlerini zamanında yaptıran ancak uçağa binmeyen misafirlerin, uçuşu gerçekleştirememeleri durumundan Tatilsa sorumlu değildir. Uçağı kaçıran misafirlerin tura dahil olmaları için gerekli olacak gidiş-dönüş yeni uçak biletlerinin temini ve gidilecek bölgedeki transferleri vb. gibi konulara dair oluşacak tüm masraflar kendilerine aittir.
14. Türkiye çıkışlı uçakların genelinde valiz ağırlığı 20 kg'dır. Bu ağırlık uçak firması ve gidilecek ülkeye göre değişiklik gösterebilir. Gidilecek ülkede iç hat uçuşları bulunuyorsa, bu iç hat uçuşlarda valiz ağırlığı 15 kg'a düşebilmektedir. Fazla bagaj ağırlık/fiyat kuralları hava yolları tarafından belirlenmekte olup, Tatilsa'nın sorumluluğunda değildir.
15. Uçak biletlerini milleri ile upgrade etmek (business veya first class'a yükseltmek) isteyen misafirlerimiz için; biletleri kesildikten sonra hava yolunun (üyeliğinizin bulunduğu hava yolunu kontrol ediniz) müsaitliğine bağlı olarak upgrade işlemleri gerçekleştirebilir. Her uçuş için mil garantisi verilmez. Programın biletlerinin upgrade edilebilir sınıftan olup olmadığını kontrol ediniz.
16. Bazı havayollarında yeme-içme ve online check-in hizmetleri ekstra ücrete tabi olabilir.
Diğer Hususlar
17. Tatilsa misafirin doğrudan otel ile iletişime geçerek yaptığı herhangi bir değişiklik veya iptal işlemi için sorumluluk kabul etmeyecektir. Bu durumda Tatilsa'nın iptal koşulları geçerli olacaktır.
18. Tur programında otel(ler) isim belirtilmeden sadece kategori bilgisi verildiği ve/veya aynı destinasyon için seçenekli sunulduğu durumlarda gezi hareketinden 48 saat önce misafire Tatilsa tarafından bildirilecektir.
19. Fuar, kongre, konser, etkinlik, spor turnuvası vb. gibi özel dönemlerde oteller belirtilen lokasyonlardan veya km' lerden daha fazla mesafede kullanılabilir. Böyle bir durumda, turun hareket tarihinden 15 gün önce Tatilsa tarafından bilgi verilecektir.
20. Satın alınan tura kayıt esnasında; misafir tarafından pasaportta geçen isim, doğum tarihi, pasaport numarasının sisteme doğru şekilde girilmesi/beyan edilmesi gerekmektedir. Uçak biletleri bu bilgilere göre kesilmektedir. Hatalı bilgilerden oluşacak uçak bileti iptal veya değişikliklerinin ceza bedeli misafirlere yansıtılır.
21. Cep telefonlarınızı yurt dışında kullanabilmek için Türkiye'den ayrılmadan önce, telefonunuzun yurt dışına açık olup olmadığını, hattınızın ait olduğu şirket ile iletişime geçerek kontrol ediniz.
22. Konaklama için otel giriş saati 15.00, çıkış saati ise 12.00'dir.
23. Tatilsa tarafından, oda ile ilgili talepler (yüksek kat, genel alanlara yakın, sigara içilen/içilmeyen, yatak tipi) otele bildirilir. Ayırtılan odaların, otelin müsaitliğine göre misafirin tercihleri doğrultusunda olmasına özen gösterilir. Bu taleplerin gerçekleşmesi otele giriş sırasındaki müsaitliğe bağlıdır ve Tatilsa tarafından garanti edilemez.
24. Otellerde sunulan kahvaltı Türk mutfağında alışılagelmiş zengin kahvaltıdan farklılık göstermektedir. Genelde kontinental kahvaltı olarak adlandırılan tereyağı, reçel, ekmek, çay veya kahveden oluşan sınırlı seçenekler ile sunulmakta olup, gruplar için gruba tahsis edilmiş ayrı bir salonda servis edilebilir.
25. Bazı durumlarda çift yataklı oda yerine çift kişilik yatak olabilmektedir. Çoğu Avrupa oteli, gerektiğinde birleştirilebilen 2 yataklı odalar sunmaktadır.
26. Çocuk ve ek yatak politikası her otelin, oda tiplerine göre değişiklik gösterebilir.
27. Her türlü ilave yatak ve bebek karyolası, talep üzerine ve otelin müsaitliği doğrultusunda temin edilir ve otel tarafından onaylanması gerekir.
28. Odadaki ilave yatak veya bebek karyolası kapasitesi 1 adettir (azami).
29. 3 kişilik odalarda ilave yatak uygulaması vardır, bu tip odalarda 3. Kişiye tahsis edilen yatak standart yataklardan küçüktür. 3 Kişilik odalar 1 büyük yatak + 1 ilave yataktan oluşmaktadır. İlave yataklar, açma-kapama ve coach bed olarak adlandırılan yataklardan oluşmaktadır. Misafirlerimiz 3 kişilik oda ve/veya çocuklu rezervasyonlarında standart odaya eklenecek ilave yataklar nedeniyle odalarda yaşanabilecek sıkışıklık ve yatak tipini kabul ettiklerini beyan etmiş sayılırlar.
30. Otel rezervasyonlarında belirtilen, yetişkinler ile konaklayacak çocuk sayısı ve çocukların yaşları misafirlerimizce hatalı beyan edilir ise ilgili oteller ek bedel tahsil edebilir. Böyle bir durumda sorumluluk yanlış beyanda bulunan misafire aittir. Otel tarafından çocuklar için yaş tespitine yönelik kimlik talep edilebilir.
31. 2 yetişkin + 1 çocuk olan rezervasyonlarda, çocuk için ayrı yatak bulunmayabilir. Çocuk fiyatları ancak çocuğun iki yetişkin yanında konaklaması durumunda geçerlidir. Çocuk indirimleri 2 yetişkin yanında kalan yaş grubuna uyan, “tek çocuk” için geçerlidir.
32. Gün içindeki kur değişimi, TL fiyatlara yansıtılmaktadır. Ödeme anındaki kurlar geçerlidir. İlave talepleriniz, otelde alacağınız bazı ek hizmetler (minibar, ütü vb.) otel tarafından ekstra ücrete tabi tutulur. Bu masraflar satın alma esnasında ücrete dahil edilmez ve konaklamanız sırasında doğrudan otele ödenir.
33. Bazı ülkeler şehir, turizm ya da yerel düzeyde vergiler ile ilgili farklı uygulamalara sahiptir. Bu şekilde uygulanmakta olan her türlü şehir, turizm ya da diğer vergiler, giriş veya çıkış sırasında otel tarafından, misafirden tahsil edilir.
34. Programlarda verilen yol mesafeleri harita bazlıdır. Trafik, hava şartları, gidilen ülkenin coğrafi konumu, yol çalışmaları ve şartları gibi durumlarda yolculuk süreleri uzayabilir.
35. Tatilsa zorunlu durumlarda veya gerek gördüğü durumlarda programın içeriğini bozmadan şehirlerin programdaki sırasını ve uçulacak olan ana havayolunu değiştirebilir.
36. Tura iştirak eden kişilerin, şahsi eşyaları, çantaları, valizleri, pasaportları / kimlikleri kendi sorumluluğunda olup, unutulan/kaybolan/çalınan eşyalardan Tatilsa sorumlu değildir. Unutulan eşyaların bulunma durumlarında Ülkeye ve/veya kişiye ulaştırılması sırasında yapılan masraflar eşya sahibine aittir.
37. Tura katılan kişilerin seyahat sağlık sigorta poliçelerini ve herhangi bir sağlık sorunları varsa ilgili ilaç ve raporlarını yanlarında bulundurmaları zorunludur.
38. Olası ekstra harcamalar için otele girişte, resmî kurumlarca düzenlenmiş fotoğraflı kimlik/pasaport ve kredi kartı ya da nakit depozit, otel tarafından talep edilebilir. Çıkış sırasında talep edilen depozit iadesi otel ile misafir arasında olan bir işlem olup, Tatilsa'nın herhangi bir müdahalesi bulunmamaktadır.
HİZMETİ ALAN(LAR) ADINA DÜZENLENMİŞ OLAN BU SÖZLEŞMEYİ OKUYUP, ANLAYIP KABUL EDEREK TESLİM ALDIM.
Kasım - Aralık Ayı Özel , Kesin Çıkışlı Budva Turu . 3 Gece 4 Gün
Air Montenegro Hava Yolları 3 GecePRAG (2) & VİYANA (1) & BUDAPEŞTE (1) 4 GECE 5 GÜN TÜRKİYE’NİN HER YERİNDEN İÇ HAT BAĞLANTI İMKÂNI PRAG GİDER-BUDAPEŞTE DÖNER
Pegasus Hava Yolları 4 Gece